Nemzetközileg is elismerték a HungaroControl toborzási kampányát

 

A HungaroControl „Százból öt! Te benne vagy?” elnevezésű, légiforgalmi irányítókat toborzó kampánya nemzetközi szinten is kiemelkedőnek bizonyult. A magyar léginavigációs társaság idén ősszel induló tanfolyamára több mint 900-an jelentkeztek. Toborzó kampányának köszönhetően a vállalat elnyerte a világ legrangosabb üzleti elismerései között számon tartott Stevie Awards-ot, valamint a kommunikációs iparág egyik legnagyobb nemzetközi presztízzsel bíró díját, a PRNEWS Platinum PR-t.

A „Százból öt! Te benne vagy?” kampány hatására összesen 923 fiatal döntött úgy, hogy jelentkezik a HungaroControl 2025 őszén induló tanfolyamára, ami 40 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a vállalat már egy hónappal a határidő előtt elérte a kitűzött, 700 fős célszámot, ami jelentős többletidőt biztosított a kiválasztási folyamathoz. A kampány célja – a kitűzött jelentkezői létszámon túl – az volt, hogy új szemléletben mutassa be a légiforgalmi irányítói hivatást, és megszólítsa a 20–25 éves Z generációt, akik a jövő szakemberei lehetnek.

„A HungaroControl az elmúlt évben nemcsak pótolta a hiányzó irányítói kapacitásokat, hanem sikerrel új alapokra helyezte a toborzási stratégiáját is. A jelentkezők száma pedig jól mutatja az utánpótlás-fejlesztésbe fektetett munkánkat.” – mondta Fluck Benedek, a HungaroControl humán erőforrás vezérigazgató-helyettese.

A toborzó kampány megvalósítását nemzetközi szakzsűrik is elismerték. A Stevie International Business Awards versenyén a HungaroControl elnyerte a hagyományos és digitális csatornákat integráló kommunikációs kampány díját, illetve második lett a legjobb tartalommarketing kategóriájában. Emellett a „Százból öt! Te benne vagy?” vizuális történetmesélése első helyezést ért el a PRNEWS Platinum PR Awards-on. Továbbá a magyar léginavigációs vállalat a világ 82 országának PR-ügynökségeit tömörítő ICCOO Global Awards versenyén is a döntősök listáján szerepel.

A toborzás 2024 októbere és 2025 márciusa között zajlott. A kampány három fő pillérre épült:

  • interaktív fizikai élményekre, mint a LED-fényekkel megjelenített budapesti repülési útvonalakat bemutató installáció, a reflexfalas villamosmegálló, illetve a hagyományos promóciós terek digitális játékközponttá alakítása;
  • digitális tartalomstratégiára, amely a közösségi médiában, influencerek bevonásával épített hidat a fiatalok felé;
  • valamint egy online játékra, amely játékos formában tesztelte a légiforgalmi irányításhoz szükséges készségeket.

„A kampány a hagyományos és digitális világ közötti átjárhatóságot helyezte a középpontba, ezzel új szintre emelve a toborzási kommunikációt. A QR-kódos megoldások, az élő installációk és az online játék több mint 6,5 millió elérést és 40 000 játékhasználatot generáltak. A most elnyert díjak visszaigazolják, hogy a nemzetközi szakma is értékeli az innovatív megközelítéseinket.” – nyilatkozta Bárány Ákos, a HungaroControl kommunikációs és marketing igazgatója.

Az intenzív toborzásnak köszönhetően a légiforgalmi irányítók száma 10 százalékkal nőtt egy év alatt. A vállalat célja, hogy a következő öt évben több mint 50 százalékkal bővüljön a hazánk magas légterén áthaladó járatokat kezelő szakemberek száma.